What's up
Follow @wanastne Tweet to @wanastne
Follow / Visit my IG
Hello
Assalammualaikum, welcome to my Engine blog. First of all, thank you very much for landing your butt *I'm kidding* in my blog. Sorry for penggunaan kata ganti diri "aku" kepada rakyat yang lebih berusia atau yang jauh muda. Harap kalian faham seni ni infiniti. okay bye-bye. sincerely, gemok's lady.

ARCHIVE
Intro-duck-tion
Fresh Po-Po-Post
Say something...
stats


Kuala Lumpur Here We Go!

Assalammualaikum wbt.

Hi gais, keep reading nanti dekat akhir post I will give you some love advise. Nah Im kidding just keep reading okay.
Last week me and my badass best-friend went to KL. We have planned this trip like a month before we set the date. I bought the tickets 2 weeks earlier but still dah full book. Cerita dia nak pi 27-Jan tapi dah penuh so postpone 28hb tu. Berangkat pukul 9 pagi.

Dalam train tu kau jangan tanyalah, kejap aku pishang dengan Teera kejap gelak kejap dia krik-krik. Sampai KL sentral terus angkat lrt bawa pergi Jalan TAR. Tahu je lah perempuan. Kadang-kadang bukan dia nak shopping untuk diri dia sorang, nanti dia belikan untuk mak dia, ayah dia, adik abang dia.

Dah tua-tua ni masih buat perangai main snapchat.
Bagi yang tengah stress duk study, kerja non-stop and realize you need to take a break. Please jangan buat diri tu stress lagi, go out and berehatlah. Aku ni pun keluar sebab dah stress sangat duk ulang alik kelas belajaq benda yang tak masuk kepala otak. Lain lah kakak sebelah ni dia cerdik pandai dan cergas. Bakal 4 flat sem ni. InshaAllah. Aku doakan yang terbaik.

As a student I didn't want to push myself in the situation that I already know I can't get through them. Sebab disebalik muka comel filter snapchat ni I went some emotional battle because of berjauhan dengan kawan baik which is aku tak pernah berjauhan dengan kawan-kawan baik aku ni. Stress belajar dekat tempat yang aku belum sesuaikan diri lagi. Tapi alhamdulillah sekarang benda tu beransur pulih aku pun dah ada kawan dan kehidupan aku Alhamdulillah okay saja. Lepastu pula aku sorang duduk dekat luar, kawan yang lain semua tinggal dekat asrama. Tapi kawan yang lain pun semua laki. Kalau korang baca previous post korang tahu kenapa aku cakap kawan aku semua lelaki, yang tinggal aku dengan kawan aku sorang lagi tu je perempuan.

Masa ni dah sampai KLCC. Masa kat jalan TAR tak ada gambar, maafkanlah diri ini. Sebab sibuk buat live yang tak ada siapa nak tengok dan sibuk survey harga dan barang yang gempak gila tu.

Memang tak dinafikan selalu dah turun KL tapi masa tu ada pemandu pelancong, maigad. Maksud aku, cousin aku selalunya lah yang bawa jalan. Tapi hari aku pergi KL tu cousin aku dengan family dia pula datang Ipoh. Ha dah macam hubungan dua hala pula. Nak taknak kena lah berdikari sendiri. Tapi tengok pada kesempurnaan akal aku tak akan sesat. Sebab maps ada, orang sekeliling ada. Kan tak susah bergitu? Malu bertanya sesat jalan.


Sempatlah acah-acah foreigner dengan kulit melayu tulen ni. Berjalan dari Jalan TAR ke KLCC ke Jalan Tar balik memang penat lah cerita dia. Bawa hand bag ke, plastic dah penuh kiri kanan. Lepasni kalau pi mana-mana bawak bag pack je okay? I mean kalau korang berjalan ke luar negeri yang keluar naik transport awam dan balik hari. Dengaq cakap ceq, jangan bawa handbag sahaja. Penat hampa usung barang shopping hampa sana sini nanti.



Pukul 6 berhenti solat dan rehat kejap, lepastu dalam pukul 7 tu sambung jalan balik. Pukul 8 baru kelam kabut nak pergi balik KL sentral. Meredah segala manusia dengan segala barang yang ada. Tali kasut pun biar je terbuka ingatkan takkan jadi scene dalam tv yang orang terpijak tali kasut sendiri tu. Lepastu nak dijadikan cerita terpijak juga lah tali kasut sendiri. Terus guwa insaf. Berhenti kejap, ikat tali kasut lepastu marathon balik.





Nasib juga tak payah nak tunggu lrt lama-lama kan. Sampai sana dah pukul 8.30. Dah cari tempat duduk mama call, takut sangat aku terlepas train.

Another tips, kalau nak balik tu batter balik malam atau lewat sikit lah. Sebab jalan kat sana best waktu malam. Aku rasalah. Sebab suasana dia macam dekat gerbang malam Ipoh ni. Serius best, tak tipu. Bagi yang tak tahan panas macam aku ni digalakkan lah. 



Pukul 9 malam kami gerak balik Ipoh. Lagi satu station nak sampai Ipoh Teera muntah. Kesian sangat member. Dia tak cukup tidur, penat lepastu masa berhenti makan dekat secret recipe dia minum iced blanded chocolate. Jadi dekat situ dah tahu puncalah. 


Dalam perjalanan pergi dan balik tu, I've seen so many human behavior. Sampai KL aku terdiam kejap lah sebab cara hidup dekat sini berlainan dari dekat Ipoh. Aku asyik mengeluh pasal itu ini tapi bila datang sini, semua orang hard working kerja dari pagi sampai malam. Benda tu semua macam normal sangatlah bagi diorang. So aku fahamlah satu puisi yang aku baca tak lama dulu tentang merantaulah.... Selama ni aku tak ambil kisah tapi disebalik rancangan aku nak berjalan ni memang aku nak jadikan pedoman hidup sendiri dengan orang lain. 

Budget meeting:
2 WAYS TICKET : RM 60 (EACH PERSON)
LRT KL SENTRAL - MASJID JAMEK : RM3,SOMETHING (2 PERSON)
FOOD: RM45. (Ni sebab 2 kali makan satu di mcD satu lagi dekat secret recipe. kalau nak kurangkan lagi budget boleh lah makan dekat tempat yang sesuai dengan bajet korang, kalau aku jumpa kedai mamak along the road aku makan dah. actually ada cuma perut kata takmau nasi.)
SHOPPING: RM 144

korang punya suka lah nak bawak berapa ribu pun. Kalau taknak barang-barang local ni boleh la pergi ke tempat tempat branded tiada masalah pun. Ni aku listkan cost yang aku habiskan dekat sana. lain orang lain perut lain cita rasa. okay bye-bye~
happy shopping uolls.

⚓️ "Kuala Lumpur Here We Go!" was Fixed On: Wednesday 1 February 2017 @02:29 | 0 was/were destroy an engine ⚓️


« Older posts | Newer posts »


Layout TeaCakeHouse. All rights reserved.
Please view with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Resources: TFN.