What's up
Follow @wanastne Tweet to @wanastne
Follow / Visit my IG
Hello
Assalammualaikum, welcome to my Engine blog. First of all, thank you very much for landing your butt *I'm kidding* in my blog. Sorry for penggunaan kata ganti diri "aku" kepada rakyat yang lebih berusia atau yang jauh muda. Harap kalian faham seni ni infiniti. okay bye-bye. sincerely, gemok's lady.

ARCHIVE
Fresh Po-Po-Post
Say something...
stats


Intro-duck-tion

Assalammualaikum.

Ini sekadar cerita pasal latar belakang dan serba sedikit pasal diri sis yang tak kecil sangat dan tak besaq sangat ni. Tapi kalau hampa nak tau, hampa boleh terus baca kalau taknak pun takpa. Cerita ni tak penting sangat pun.

Hampa boleh panggil ceq (saya), WANA tu memang nama panggilan nama sebenar biar menjadi rahsia diri. HAHAHA. Umur pada tahun ini, 19 tahun. Terlalu muda bukan? Anak jati IPOH, PERAK. Loghat utaqa ni secara tak sengaja dah conquer sebahagian dari pertuturan harian sebab kawan baik sis anak jati Kedah. Sekarang sedang menjadi full time student di sebuah Politeknik Premier di Ipoh. Dalam jurusan Mechanical Engineering (Automotive), M.E tu nak acah acah macam budak pure Mechanical tapi nasib sangat-sangat baik dapat Automotive. (ni lagi acah kuat padahal pishang gila)

Mesti ramai yang tertanya-tanya tak susah ka Automotive? Bukan course ni untuk lelaki je ke? Boleh ke perempuan bawa course ni? Tak takut kotor ke?

First of All, memang tak expect dapat course ni. Tapi peluang dah ada depan mata, take it  or leave it. So masa tu memang nak kejar cita-cita nak segulung diploma seperti yang mama babah hajatkan. Kiranya masa tu aku bawa misi nak graduate dengan hajat ibubapa kat bahu. So aku fikir that's it, just redah je apa depan kau. 3 tahun habis dapat dip. degree nanti sambunglah apa hang nak.

Expectation aku sekali lagi tersasar. Masuk alam IPT ni kena pandai bawa diri, pandai bergaul dan paling penting pandai arrange masa. Kalau nombor 1 ni pun kelaut maka semuanya akan ikut kelaut. Tak ada permulaan yang senang dalam dunia ni. Lama-lama okay la. Dalam kelas aku ada 41 orang. 39 lelaki manakala 2 orang lagi perempuan. Bayangkan situasi ini yang aku dengan kawan aku hadapi tiap hari sampai dah lali lah.

Sekarang pun kami slow-slow sesuaikan diri dengan keadaan. Nak bergantung sesama sendiri sampai LI ke? Tak boleh gak. Kalau waktu kena present kami asyik buat berdua je. Jadi banyak waktu kena habiskan. Kena pandai grab peluang. Sifat malu tu kena buang jauh-jauh, kena join group hat jejaka-jejaka ni. Sebab apa? Mangkaq weh nak buat semua kerja berdua. Memang berdua lebih baik. Tapi kalau 3 4 kerja buat berdua, sabtu ahad memang tidoq tak bangkit dah.

Masalah kotor ni memang satu kelas takde masalah pun. Malah dalam bengkel tu, berlumba sapa punya baju bengkel lagi kotor dia lah juara. HAHAHAHA. Aku dengan kawan aku Sab, tak pernah kisah lah pasal kotor kotor ni. Lainlah hang takmau kotor boleh la ambik course accounting ke, banking ke. Hat tu tak payah main minyak, tak payah main panas. Tapi macam aku kata, semua kerja pun sama ja level kepayahan dia. semua tu terpulang atas diri sendiri.

okay sampai sini ja cerita sis. lain hari kita sembang lagi dengan topic-topic menarik tertarik tertolak. bye~

⚓️ "Intro-duck-tion" was Fixed On: Saturday 21 January 2017 @22:02 | 0 was/were destroy an engine ⚓️


« Older posts | Newer posts »


Layout TeaCakeHouse. All rights reserved.
Please view with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Resources: TFN.